Kørekort til personbiler

Hos Ryslinge Køreskole tilbyder vi undervisning i kørekort til kategori B – personbil.

Vi lægger vægt på, at det ikke kun gælder om at bestå teori- og køreprøven, men også at du bliver en ansvarsbevidst god trafikant

– som føler sig tryg i trafikken – også efter køreprøven.

Før du starter

Manøvrebane

Teoriprøven

Køreprøven

Betaling/udeblivelse

Hvis du ikke består

Husk

Nemt og hurtigt

Kørekort til personbil

Der er mange forskellige udgifter og indhold i en kørekortpakke.

Hos Ryslinge Køreskole har vi gjort det nemt for dig ved at samle alle delene i en stor pakke.

OBS vedr. fravær fra skolerne:

Førstehjælp, manøvrebane, teoriundervisning og køreteknik er udenfor jeres skoletid. Kører I alle jeres køretimer i skoletiden – svarer det til max 1-1,5 % fravær.

Jeg vil gerne medvirke til så lidt fravær som muligt, dvs. vi udnytter alle hultimer, fritimer, skemaændringer mv. således at I opnår mindst muligt fravær.

De ledige kørelektioner ses i den online kalender i får link til, og skal som udgangspunkt ligge ca. kl. 8-18.

Ved udeblivelse eller aflysning samme dag, betales for aftalt køretid.

Alle priser er inkl. Moms.

Hvad indholder pakken

• 29 lektioner á 45 min. teori
  • 16 lektioner á 45 min. kørsel
  • 4 lektioner á 45 min. på manøvrebane
  • 4 lektioner á 45 min. på køreteknisk anlæg

BETALINGSAFTALER

Betalingen sker over 3 rater

• 1. rate efter 2. teoriaften
  • 2. rate efter 6. teoriaften​
  • 3. rate efter 10. teoriaften (inden teoriprøven)
  • Ekstra køretimer afregnes inden køreprøven

EKSTRA I PAKKEN (uden beregning)

• Adgang til online teoriprøver, og ubegrænset teori til du består teoriprøve
  • Drikke og snack til teori, og mulighed for motorvejstur til grænsen
  • Administration af din ansøgning og kontakt til Borgerservice, samt booking af prøver

yderligere udgifter

• Et færdselsrelateret førstehjælpskursus (600,-)
  • Lægeattesten ved din læge
  • Pasbillede
  • Kr. 1.000,- i gebyr til Færdselsstyrelsen til 1. teoriprøve og køreprøve. Består du ikke teori- eller køreprøven skal du betale kr. 1.000,- på ny pr. prøve.
  • Ekstra kørelektioner udover de 16 (kr. 600,- pr. lektion), samt leje af bil til køreprøve (kr. 600,- pr. køreprøve)

KØREKORT TIL PERSONBILER

Pris: 14.700,-

Prisen er inklusiv moms

Regler for 17 årige

Pr. 2017 har det være muligt at tage kørekort allerede som 17-årig.

Deter de samme regler for undervisning og opstart som for 18-årige. Dvs. man må starte 3 måneder inden man fylder 17. Men der gælder særlige regler for den der er ledsager. Læs mere på sikkertrafik.dk

• Da man som 17-årig ikke er myndig skal indehaveren af forældremyndigheden skrive under på en samtykkeerklæring som vedlægges ansøgning om kørekort.
  • Den 17-årige fører har pligt til inden kørslens påbegyndelse, at oplyse ledsageren om, at denne fungerer som ledsager. Den 17-årige har endvidere pligt til at oplyse ledsageren om de betingelser, der stilles til ledsagere.
  • Kørsel skal foregå med ledsager, som opfylder de betingelser / krav, som der er oplistet i ledsagerblanketten.
  • Det er ikke et krav, men kan være en god idé, at ledsageren udfylder en ledsagerblanket, så man er sikker på at ledsageren er underrettet om kravene. Ledsagerblanketten kan findes her.
  • Reglerne for 17-årige gælder kun i Danmark. Du må ikke køre i udlandet.
  • Når eleven fylder 18 år overgår man til “almindeligt” kørekort til kategori B, dvs. kørsel uden ledsager.

"Hvad skal du kunne til den praktiske prøve?"

Se denne 16 minutter lange video om reglerne for, hvad du skal kunne til køreprøven.

Til forældre

Læs mit brev til forældre. Her er både praktisk info og gode råd.

HVIS UHELDET ER UDE

Førstehjælp

Førstehjælpsbeviset er obligatorisk når man skal tage kørekort. Førstehjælpsbeviset skal indeholde 4 timers færdselsrelateret førstehjælp og 4 timers førstehjælp ved hjertestop.

På et førstehjælpskursus hos Ryslinge Køreskole, bliver du undervist af en autoriseret instruktør.

Det er muligt at tage førstehjælpsbeviset hos Ryslinge Køreskole. Du kan enten skrive dig på et hold, når du starter på kørekortet eller hvis du er udefrakommende.

Har du i forvejen et bevis på førstehjælp hvor du har modtaget undervisning i 4 timers førstehjælp ved hjertestop og 4 timers færdselsrelateret førstehjælp til bil/MC/traktor, bliver det automatisk oploaded i din kørekortsansøgning. Du skal derfor ikke medbringe det i print.

Beviset må ikke være ældre end 10 måneder ved opstart på kørekort hos Ryslinge Køreskole.

Pris kr. 600,-

Ønsker du at tage kurset andre steder, kan vi anbefale:

"Dukanhjælpe" (Svendborg)

Røde Kors (Svendborg eller Odense)

Når du har gennemgået kurset, bliver beviset automatisk registreret elektronisk i din kørekortsansøgning.